WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, November 22, 2009

KUBOTA...aBE kuBING..

TAK LAMER LAGI NAK JADI BAPAK LAGI..
PANDANGAN DEPAN.. BOLEH TAHAN LA.,,BENIH SENDIRI JER..
FIRST, MALU-MALU PULAKK..
JANGAN MARAH EKK..AYAM NIE SUKA MAIN AIR.TENGOK BULUNYA TAK TERURUS..

HUJAN DAH START..

time nie tunggu ujan dah stat turun,,..maghrib dah habis..tunggu isyak..ayam sumer masuk reban dah..hanya beberapa ekor yang masih berselera menghabiskan makan malam mereka..sang Gelembung mula menguak bersuka ria bermandi hujan rahmat..

walau ramai manusia yang tidak suka kepada Sang Gelembung ini..tapi sedarkah kiter dengan adanya Sang Gelembung inilah nyamuk dapat dihapuskan..tirai dah diturunkan..takdela sejuk sangat dan basah anak2 kecil di dalam reban...sebenarnya musim hujan memberi ketahanan semulajadi kepada ayam..

jangan dimanjai sangat ternakan kiter..huhu..

tengok lak bapak ayam kesayangan saya nie di dalam reban..induk dah ada dua tapi tak dapat tengok lagi..besa la..anak muda lagi..kali ini kalau ada rezeki baru jadi..baru dah stat buat keja..tapi saya ingat nak buat bapak jer lu..sebab kubing memang sedang dilatih untuk pertandingan..

romer nie saya nak varietikan kepada pecahan tone yang lain..
gaya baka nie memang tak menghamkan..sumer adik beradik kubing menjadi..maksudnya mereka boleh selam dan bergaya di atas meja..mengapalah saya tak dapat formula nie awal2 ekk..