WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, May 18, 2009

< : aNak baPAK aNE niE ????


anak bapak ane ni??

KITA SERING MELIHAT kes pembuangan bayi yang semakin meruncing

yang mana ianya amat teruk dari sehari ke sehari..kadang2 saya terfikir sesetengah sikap manusia adalah lebih teruk dari binatang..

Contohnya kita tengok ayam kiter, kalao jenis yang kiter buat ibu tumpang 2 letak la anak berapa ramai pon dier tetap akan jaga cam anak sendiri..

terus kepada tajuk HOT ari ini k..

kiter selalu buat la kan..kalao ibu ayam yang kiter lepas bebas mencari makanan..sosialnya tak terkawal plak 2..

tup2 kiter baru la bawak balik bapak yang ader rekod menang tanpa kalah kan..kiter pon nak perturun benih ibu nie dengan bapak juara nie..kenaper kiter bagi ibu 2 bertelur dulu bagi habis satu sesi telor baru kiter eram kan telor ibu 2 dengan bapak yang kiter nak amik benih 2..

kenape mesti kiter biar ibu 2 habis telor satu sesi dulu..ADAKAH DENGAN SEKALI NAIK SAHAJA OLEH BAPAK @ PEJANTAN SUDAH MEMADAI BAGI IBU TERSEBUT DAN TELURNYA SUMER AKAN DIBENIHKAN OLEH BENIH PEJANTAN ITU..

MAJORITI PENTERNAK KATER PROSES RAMPAS TELUR BAGI SESI PERTAMA ADALAH BAGI MEMBERSIHKAN BENIH JANTAN LAIN..

KITA PERNAH CUBA TAK DENGAN HANYA SEKALI TENGGEK, IBU AYAM KITER AKAN MENGELUARKAN ANAK BERDERET2..

AYAM NI HAIWAN BERTELUR..MAKNANYA SETIAP BIJI TELUR YANG DIKELUARKAN HANYA MEMPUNYAI SATU BENIH SAHAJA..JADI APABILA JANTAN YANG LAIN MENENGGEK IBU TERSEBUT,TELUR YANG SETERUSNYA ADALAH BENIH BAPAK ITU LAH..

CUBA KITER PIKIRKAN..SEBAGAI PENTERNAK..


adakah anak bapak NIE???

@


asal dgeram jer..