WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, January 24, 2010

layan JER...

Mungkin

ada yang marah kerana aku buat blog nie..sampai ada yang emel macam2..siap bagi nombor tepon yang tak cukup nombor lagi suruh aku kol..pehal..kalau nak berdakwah pon awak la kol kiter..aku tahu halal haram.. matlamat tak menghalalkan cara tapi dah aku suke bela ayam laga..tak kan nak bela ayam daging plak kan..yang tukang beri nasihat belum tentu terjamin masuk syurga..

tapi aku gembira dengan keberanian member2 kiter membuka blog sekali..mungkin sebelum nie mereka takut kot nak bukak blog ayam laga..bukan aper..benda illegal nie salah buat boleh masuk ke dalam..macam bela ayam serama jugak..jangan nak buat fatwa la..kalau kiter dah sampai bedah sana bedah sini untuk memastikan ayam kiter bergaya, tu tak nama menyeksa ker..sama jer...bela ayam tapi lepas makan kat kebun orang..kiter jual dan sara keluarga..tu jadi halal ker??ni sekadar renungan bersama termasuk aku..

sumer pakat tayang ayam cantik2...buat blog lawa2..pastu nak kater ramai orang nak berniaga..memang bagus la gitu..kalau tak tayang yang cantik orang maner nak beli kan..memang orang nak cari yang cantik la..kalau ayam laga yang boleh menang di arena..jadi, tak payah nak pertikaikan sebab dah lama dah sebenarnya blog nie jadi tempat orang berniaga..kalau tak buat blog...kiter tak der kawan baru....

alasan nak band blog orang tu blog orang nie memang aku takleh terima..masing2 mempunyai alasan dan hujah tersendiri..kiter takleh la nak bandingkan ayam orang tu ngan ayam kiter..kiter sendiri dikurniakan akal dan perasaan oleh ALLah..

pikir la yang ane baik..kalau tak mampu, buat la cara tak mampu..sifat kedengkian yang ada dalam diri kitalah membuatkan kita tak maju..


BAGI AYAM MAKAN NIE..KONFORM MELETS..NIE TOK BATIN BAGI KAT AKU TAO..
hobi nie sebagai mengisi masa lapang..jika boleh dibuat secara komersial tak salah kan..kalau untung takpe..tak untung pon takper..dari segi harga..aku memang tak nak komen dah..malas nak berdebat..kalau bukan pasal ayam pon banyak jer orang bermusuhan..tol tak..huhu..