WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, May 19, 2010

CHasis Lari..???apa Faktornya???


ayam tiba2 kaki BErlunjur ke hadapan..macam kene strok??
tak dpat berjalan dengan betul or mati dalam keadaan sedemikian..kenapa jadi begini..dan ada juga ayam pattern begini kebanyakannya tidak dibuat pembaka or just untuk pertandingan saja..
salah sapa..baka atau makanan??
sebenarnya pengalaman saya membuktikan..ayam yang dikacuk secara inbreeding..pembiakan dalaman akan memudahkan risiko macam nie..ada juga yang mengatakan..gune bapak kentot ( chasis lari) anak pon sure la kentot..bis tu kalau orang tu kudung adakah anak die lahir akan kudung..??
banyak faktor..saya bgitahu yang saya tahu je la..kalau ada penambahan leh komen...
faktor nye:
1..struktur ayam tu tak kuat.
2. anak ayam terlalu bergaya awal
3. kadar kalsium dalam anak ayam tak cukup..