WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, September 10, 2011

keSiHATAN aYAM kURUNGAN ...AYAM LAGA OR sERAMA

 ERGGHHH..ngantoknya..malam nie tetibe tadi terfikir biler ada orang veteran tanyer pasal cara nak bagi ayam fit...die tanyer peja tak lumpuh ker ayam peja kurung dalam perkup jer..sebab biler time dier datang ayam memang duk dalam perkup siang dan malam.  peja punyer analogi senang jer..
contoh orang duk bawah kolong or rumah setinggarden...adakah mereka akan hidup dalam kesakitan..tu la peja bagi jawapan..juz nak bagi die fikir...
kalau duk dalam rumah banglo mewah sekalipun..kalau tak jaga makan, pakai, kebersihan memang boleh jatuh sakit..tempat tinggal ni keperluan..tak semestinya temapat tinggal luas tu menjamin kesihatan ayam kita..
ayam muda peja nie peja bagi tempoh 2 bulan untuk survive dan fitness..dan perbezaan yang dapat dilihat memang besar..walaupun ayam nampak kurus tapi body kemas..juz sebab peja tak spar jer ayam nampak lembut jer..biler dah spar 2  3 kali baru nampak macho..
satu lagi..ayam yang dah dimasukkan dalam reban gini memang cepat cantik la bulu die..tak cayer leh tengok susuk tubuh anak muda nie..bulu lembap dan berkilat..tu tak kene ramuan lagi..huhu

ni gambar yang berbeza..tengok apa perbezaannya..erm..tak tahn nak tido nie..nitee