WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, October 20, 2010

JIliD tEsis DAAhhhh...

sudah lama tidak bersua yer..lebih kurang 2 minggu yang cukup memeritkan..peja terpaksa meninggalkan dunia penternakan..buat sementara..kerana urusan sebagai seorang pelajar yang perlu diharungi untuk kebaikan masa hadapan.. kengkawan apa khabar..mungkin ada yang sudah ingat peja dah posting kan..sebab lama tak update blog..ada yang buat spekulasi bahawa ayam sumer dah dilelong..tak lahh..tak semudah tu peja nak kuburkan hobi yang telah menjadi warisan keturunan..juz proses gredding telah mula dilakukan bagi proses untuk tahun depan..
dah lama tak update pasal serama ekk..kehilangan bapak kandang peja menyebabkan peja buntu kejap untuk mencari formula baru dalam penggredan serama,,..mujurlah masih ada anak-anak jantan daripada bapak tu boleh digunakan sebagai pembaka..tapi tak SEPOWER ayahnya laa..
orang muda katakan..tapi setelah beberapa kali dilatih dengan induk2 berkebolehan..akhirnya kluar balik generasi yang akan mewarnai arena kembali..
dengar citer musim sampar dah habis..tol ker..??? tapi jangan mudah leka khususnya dengan penternak pantai timur..kalau reban dengan dengan kawasan banjir tu beringat laa..jangan pulak tak kene sampar tapi kene hanyutkan air banjir plak or kene penyakit lepas banjir..

ni baru nak masuk topik nie..hahahah..semalam g jilid buku..proses terakhir setelah berhempas pulas setahun menyiapkan tesis..ni nak promote kedai tempat peja jilid buku..
korang g je jilid kat belakang SK Demit..kota Bharu..Kelate..
murah dah teliti buatannya..

sepanjang dua minggu nie peja terpaksa kanselkan lawatan ke reban sebab banyak aspek yang perlu dibaiki...tapi mulai minggu nie dah boleh datang balik sebab peja dah kurang sibuk..tapi peja bukan bukak kelas ternakan ekk..sebab ada yang tepon nak datang untuk hadiri kelas ternakan..ilmu yang peja ada sangat sedikit..tu pon ntah betul ntah tidak.huuhuhu..

sekian dulu...laallaala..