WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Thursday, October 28, 2010

MalAm KehujAnaN..PAk Mus Datang..

setelah beberapa minggu tak hujan..bumi air tawar disimbahi air rahmat nie..
anak2 yang kebiasaannya mengerekot sejuk diselubungi dingin angin malam masih tegar berkumpul2 walaupun basah lenjan..hhuhu..berpuitis seh ayat..tak lari plak anak2 ayam peja yang baru lepas bebas..mereka belajar untuk tidur di luar reban..


masing-masing sejuk tapi degil tak nak cari tempat berlindung..lampu ditutup..jeng3..peja dengar bunyi bising..terus ketuk bumbung rumah dengan penyapu..suara ayam kesakitan masih kuat..pukul lagi sambil buat bising..tetiber pemangsa melepaskan mangsa..yeler..kalau setakat nak bawak lari tak larat jauh2..kecuali dia bunuh dulu..anak2 sisik buruk semua besar2..yang lain bertempiaran..ada yang langgar dinding rumah..ada yang lekat kat pagar..turun la penternak ni dengan keberanian yang ciput..lampu pulak alaahaaiii..musang tengok pon boleh mati gelak..berbekalkan penyapu jeerkk..cari la kat mane suara yang masih kedengaran..suluh nyer suluh..haaaa..nampak sekor tengah terkepit dekat celah dinding dapur..tarik2 tak lepas..tolak jeer..

geram betol la..ayam sumer jadi stress..laaa..ubat antistress lak tak beli..nak beli tak tahu plak ayam stress pe tandanya..ayam daging leh laaa..peja tanyer amoi kedai pon die pon cam senahu..siap dier sound lagi..kalau takut jangan beli..payah..

tapi kejap jer..sebab sekarang nie ujan lebat balik..yang ane dapat tangkap..peja sumbat balik dalam reban..tu la..degil lagi tido luar..

kan dah kena.. sok kene stat operasi laa..tapi masalahnya..takut musang tak makan umpan..ayam yang kene temberang..

ni jer perkembangan terkini..ni ada sekor anak muda..peja nak adu minggu lepas tapi orang tak nak..nak tengok jugak leh ikut bapak or mainan still ikut induk..



 ni anak bapak ara chiangmai dengan ibu kaki puteh