WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Thursday, January 3, 2013

MerPati ChIneSe Owl Payah MEmbIak??? Ye ke??

salam semua..

peja ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat tahun baru 2013..

semoga tahun baru ini membawa seribu kejayaan kepada kita selaku penternak..

makanan lembu turun la sampai 3 ringgit..

musim tengkujuh yang melanda Pantai Timur juga memberi kesan..

peja pun terkena tempiasnya..

banyak juga telur yang hanyut..tapi setakat nie tiada lagi yang terkorban..alhamdulillah..

peja ingin berkongsi sedikit tentang tanggapan sesetengah penternak yang mana merpati jenis berparuh nuri seperi Chinese Owl, African Owl, German Owl, Sattinette dsb mempunyai masalah untuk membiak..
katanya merpati jenis ini lebih kurang daya reproduktifnya berbanding merpati jenis lain..merpati dari kumpulan ini dikatakan payah untuk berpasangan..
hhaha

tak tahu la plak..kau kat umah peja membiak jer..terutama chinese owl ini..memang bagus dalam bab bertelur dan mengeram,.

cuma anak saja tak sempat disimpan..peja suka tengok jenis chinese owl sebab ianya eksotik ..sekali tengok macam burung walit pun ada..
bulunya plak lembut tetapi seakan ditiup dari depan..

sebenarnya burung pun sama macam ayam juga..kena la bagi ubat atau vitamin..bukan cukup dengan dodak n air sejuk jer..