WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Thursday, October 1, 2009

fizikal Ayam BAngkok..


SEBAGAI PANDUAN SAHAJA TAPI PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA..

kadang2 saya pelik gak biler orang datang nak beli ayam kat reban saya bertanyakan tentang

ciri fizikal yang baik dan ideal untuk dibuat baka or bela..saya bukanlah seorang yang mementingkan berapa ribu yang ayam tu boleh tanggung duit kerana judi tu manusia nyer kerja dan saya pun bukanlah ulama yang menjatuhkan hukum kerana saya pun tak lah alim sangat..cukup untuk diri sendiri sahaja..sebab tu saya tak rekemenkan ayam saya dan saya membiarkan customer melihat sendiri dan memegang ayam yang berkenan di hati..oleh itu, saya hanya boleh menolong dengan memberi petua yang saya tahu..petua bukan bleh dipercayai sepenuhnya tapi boleh digunakan sebagai panduan..sebabnyer ayam dah banyak diupdate dengan pelbagai baka..

lagi satu, hukum memelihara ayam laga adalah harus jika tiada unsur perjudian..sebab tu saya jual terus..pinjam2 tak main ek..bukan berlagak tapi saya tak nak terjebak..sebab tu lebih selesa jadi breeder..jual pon kalo orang nak..nak murah boleh kalo pandai pujuk..huhu..