WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, September 23, 2012

pipit Sama Pipit, engganG sama Enggang..

salam semua.. hari ini peja pergi buat kerja sikit.. tengah hari baru balik.. rehat kat rumah dan petang baru la pergi check binatang di sekolah.. pergi tengok..kesian plak tengok kat bapak ayam peja .. dia nak mengawan dengan merpati..habis bulu merpati..terpaksa la peja asingkan dalam reban kecil.. tapi anak2 serama yang manja dengannya masih tinggal dalam reban merpati.. hope tak sejuk la.. peja perhatikan.. anak ayam yang peja bela di sekolah lagi cepat matang berbanding peja tinggal di kampung.. dah 2 kali peja mengalami kejadian ini..kalau di kampung..anak ayam sangat mudah kena nyamuk walhal kat sini lagi besar2 nyamuk..peja pun tak tahan.. pelik betul la.. trip nie 8 ekor peja bawak..yang trip dulu semua habis..dan peja tengok yang dah jadi serama muda memang cun..tu kawan peja amik..tapi die taknak jual dahh..dia mintak beli yang betina plak.. yang betina memang peja bawak balik kalau tak habis..bukan ape..kat kampung nanti senang nak biakkan.. tapi yang kelakar biler bapak ayam serama nak mengawan dengan ibu burung merpati la.. takpe..nanti peja balik bawak induk lain untuk ko ekk..