WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, November 18, 2013

kejadian kebesaran ILahi..ara kontot

salam semua..
kejadian seekor ayam peja ini menyebabkan peja menginsafi kebesaran tuhan pencipta alam...
dari kecik peja duk basuh ekor anak ayam nie..peja ingatkan sakit..

rupanya anak ayam yang telah berusia 5 bulan ini mengalami sedikit kecacatan di mana tongkengnya hanya ada sebelah menyebabkan ekornya  terus ke bawah..jadi bulu ekornya akan mudah terlekat najis..

tapi memang tiada masalah..solusinya peja akan selalu potong ekor anak ayam ini untuk mengelakkan terkena najis kering..

tapi dari segi lainnya memang ok laa..ayam rome ganu habis laa..