WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, February 21, 2010

KEMARAU Vs ciK muS..bERjaGA SEbeluM meRAna..

 
MUSANG..
praktikum Balik dah kul 3, buat lesson plan sampai 4 lebih..
pastu bertolak ngan motor HOnda 70 ke rumah..

pas Solat Asar, kengkadang minum petang..yang penting makan tengah hari lu..yeler..mane tahan seharian tak makan berat..huhu..

then, barulah dengar anak2 bising kat reban..turun la memenuhi keperluan fisiologi mereka..

tu pon kalau takde orang datang or kengkawan ajak kuar..kalau tak pas maghrib la aku sambung..beberapa hari lepas..dah la kemarau mula melanda...tapi aku bersyukur kerana kemarau sebenarnya kurang memberi kesan berbanding banjir..

tapi masalah aku nyer musim cik mus menggananas..musang la nie..masuk nie dah beberapa ekor serama pembaka saya kene tibai..tanpa kesan..kengkawan ada idea tak nak tangkap natang nie..masalahnya die tangkap ayam tak berbunyi pon..ibu sabung ada sekor kene gigit tapi tak mati, anak echer kene terkam tengkuk..dah la aku nak buat pejantan nanti..

aku tengah kemaskan reban balik..tampal yang ane terbuka..ayam jiran aku yang duk atas pokok tak lak kene makan..heran gue..raser macam bukan musang kepala hitam sebab reban takda kesan bukak..kalau ye ada la nanti buncit perut sebab aku dah semayang hajat dah..

tadi g jumper lecturer pasal proposal kajian tindakan..ok la cumer ejas cikit2 jer..thanks cik..