WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, September 28, 2010

anak Sulong..berbaloi..

hhuuhhuhu...balik awal dah kelas..seminggu ni peja sedikit bizi dengan perubahan jadual yang tak menentu..
mungkin kengkawan tertanya2 peja dah takder kisah ke nak dikongsi..ada jer..kalau nak sembang sedap..datang la rumah..tapi kene bagitahu betol2..sebabnya kalau tak jadi datang kena bagi tahu awal2..
baru2 nie ada sorang member tepon kata nak datang..ok la kan..tapi tunggu2 lepas dah set timer sumer..tak datang..peja yang mesej balik last2 die kata tak jadi datang..mang aii..siap kata belah pagi lagi baru boleh datang..kalau hari kerja, pagi sampai pertang peja kuliah..kan selalu bagitahu..hari minggu leh la pagi..tapi kena la bagitahu..yeler..orang muda time2 cuti mesti nak release tension..dah tu biler leh datangnyer..
tu sebab kena bagitahu awal2..
kena gak sound siket berader tu..
bukan berlagak tapi kita kene la jaga hubungan kiter dengan orang jugak..kalau dah janji tapi agak2 takleh tunaikan..batalkan awal2..jangan sampai orang tertunggu2 dengan janji kiter..

banyak ke reban belah luar terengganu kene sampar???
sabarlah..biler ayam dah banyak, cuaca tak menentu..memang penyakit cepat kene..kiter dah kurung ayam2 tu tempat sempit..memang la cepat kene penyakit..ayam pon nak jugak main2 lepas tensen kat luar..

nie saja nak berbangga dengan produk baru peja..jeng3..ni hasil pejantan yang gagah perkasa tauu..

tahun dpan nak tambah lagi induk..layaannn..

anak F2 hasl brahman dengan induk kampung jerkk..