WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, November 26, 2011

AlhamDulliLLah..akhirnya sampai jua..


selamat malam semua..peja baru naik dari reban nie..nak bersihkan reban..dah malam..hanya check up kot2 yang demam jer..bagi ubat..bagi vitamin untuk induk2 yang berada di reban..

last sekali, grooming arnab yang rasenyer memang aktif di waktu malam..peja akhirnya akui bahawa adanya kucing ..tak kesah lah kucing kurap pun..kadar mockey n minne mouse di rumah kita adalah terkawal..walau pun kucing kat umah peja hanya berkawal di luar saja..tapi memang ianya berkesan untuk mengawal populasi tikus yang banyak..

sebenarnya peja balik ke kampung hari selasa lagi..singgah dungun lu..amik induk ayam siam sambil2 tengok Robert..esoknya peja meneruskan perjalanan ke rumah..memang risau jugak sebab hujan memang lebat la..peja lak first time drive jauh2 dengan keter..kalaungan motor no hall..

pastu hari Khamis naik semula ke Ganu..amik induk ayam serama plak..dapat la 5 ekor yang bernas2..

balik tu hujan lebat lagi..

Hari Jumaat rest la dh 3 hari duk memain atas jalan raya..hari ni..bersihkan halaman..tebang yang mane perlu..siap2 dah petang..rancangnye..esok nak start pilih kayu untuk pembinaan setinggan untuk anak2 yang bakal menetas..lalala