WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, August 8, 2012

jangan Seksa Induk ayam SeraMA Anda MengeraM..

salam semua..
peja malam nie free..jadi tak da masalah untuk mengupdate blog..sebenarnya semasa mengupdate blog nie..peja dapat kurangkan tekanan..takderla tertekan sangat...cumanya sekarang nie tekanan tu mudah untuk disalurkan..
sebenarnya kalau kita kurang amik port sangat pasal tekanan tu..ianya akan beransur hilang..cara nya..:
- amik wudhuk bagi yang beragama Islam..
- anda memberitahu kepada orang lain atau dengan kata lain share ur problem..tapi yang nie peja memang tak syorkan sangat sebab banyak memberi keburukan dari kebaikan,.
- lihat pemandangan..memang terapi..
- bela binatang..memang hilang stress..anda tak perlu nak bela sampai boleh buka ladang..bela sepasang ikan gapi or seekor burung pon dah oke..

okey..
peja juz nak share pasal induk ayam serama anda yang sedang mengeram..biasa la..ayam yang sedang mengeram nie memerlukan nutrien yang cukup jugak..dan tak semestinya ayam tu perlu 24 jam ngeram atas telur.
sebagai tuan yang bertanggungjawab..anda juga perlu prihatin terutama bagi induk yang baru first time bertelur dan mengeram..biasanya induk ini perlu dipantau..
kalau tak takut anda yang gigit jari..

bagi penternak baru..
- lepaskan induk ayam anda supaya main pasir..ini dapat mengurangkan hama dan stress..
- bagi makanan berkhasiat kerana masa mengeram ayam kurang makan..
- jangan letak sekali ngan pejantan..kalau tak ayam anda akan lagi stress..
ok daa..
induk tengah ngeram