WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, November 11, 2012

menambah selera ternakan anda !!!

salam semua.. sorii..laptop peja wat hall..nak update blog pon payahh.. nie peja tengah bersenang-senang kat kampung.. bercuti sakan laa.. sekarang ni peja sedang membiakkan pelbagai jenis burung merpati..tapi masih dalam proses pengumpulan..ada yang masih takda pasangan.. untuk post kali nie.peja nak share sikit tentang cara untuk menambah selera ayam anda..burung or arnab pun boleh guna.. kalau lembu memang sure laa.. untuk menambah selera ayam peja..peja hanya masukkan sedikit gula ke dalam air minuman ayam.. ada orang campur air ubat or vitamin kat ayam..tapi peja bagi time ayam sakit jer. tengok laa..hasilnya ayam akan banyak minum air..dan yang best sekali..ayam anda jarang g merayap kat rumah orang lain,,huhu