WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, February 23, 2013

SiTAm PunggOk Sitam Pelangi..

salam semua..
"eii..gayatnye nak turun..dah lame ngeram tapi anak tak tetas pun..stress3"
hahaha..

si sitam ni merupakan induk terkecil di reban peja..

sebabnya ini induk otai dah..jadi memang kecil la sebab dulu peja banyak main baka kecil..baka besar ni lambat mainannya..

tapi benih2 baru ni dah makin besar sebab banyak peja cross dengan bapak saiz A dan B penuh..dulu bapak saiz C pun peja guna je asal titih baik dan mainan tak ngelat..

tapi besar pun peja semelih je kalau tak ikut spec..

sesetengah breeder bela n jual je kalau ayam besar..tapi peja mengambil pendekatan untuk culling awal2..makanan yang ada boleh digunakan untuk induk2 ayam peja yang memang kuat makan..

jangan risau sebab nanti akan keluar balik anak2 yang comey..induk pon kalau tak ikut spec jangan risau untuk sembelih..lain la anda bela ayam kampung..kalao rasa betul nak bela ayam siam.

peja sarankan anda ikut la panduan ini..