WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, October 9, 2009

akhiRNYA..Mereka bertemu jodoh....


MALU2 PLAK BAUK NGAN AFFAIR NYER NIE..

SKANG DAH DAPAT ANAK DAH..

betollah kata pepatah Melayu..Tak Kenal Makan Tak Cinta..tapi bagi haiwan, tak serasi

memang payah nak kasi...hahaha..ni adalah berdasarkan kejadiAN yang berlaku dua bulan lepas sampai saya memang nak hantar balik pada tuannya..geram sangat la..kita memang minat dah..kan dulu kate sampai mintak pinjam..ni baru leh bukak citer sebab dah temui jalan penyelesaiannya..huhu..si sisik buruk nie jenis memilih giler..bab makan jer die tak memilih..kalo pasal nak cari teman hidup sampai rugi saya dibuatnya..ne taknyer..saya bagi induk yang cun melecum kat die nie..siap kasi rehat secukupnya..petang kurung ngan induk..malangnya..bukan die nak tenggek..die rembat induk kesayangan ambo sampai luka..tengok dah seminggu tak serasi lagi..saya pon merujuk la sifu mintak solution..
die suruh lepas...nak lepas camner kalo kat umah saya ada 3 4 ekor bapak tua yang sedia beradu tenaga..sya pon terpaksa letak kat taman bunga mak saya bapak2 tua berkenaan..lepas la die..sekor pon tak dikejarnya..sibuk makan jer..sampai ingat natang nie ker gay..haha..time tu ibu bauk tengah ngeram..jadi saya pon tak tahu lah kejadian sebenar..saya dah wat dah teknik perkenalan dan tambah berahi..siap bagi ilmu panah arjuna lagi..tu gempak jer..huhu..last2 saya kuarantin kan si sisik buruk nie..2 minggu letak tempat gelap..konon denda la..bagi la makanan yang manis2 dan juga penaik nafsu.letak bawah rumah jer..bagi die jeles tengok bapak ara senang lenang tenggek induk comey2..

2 minggu kemudian, saya rehatkan bauk..lepas kat luar..die tak ngeram dah sebab rinting amik tugas die..anak bagi ibu i****a bawak..lepas la kat luar bagi makan rumput..die tengok si bauk nie kemarik manja kat luar pagar, barulah beliau naik syeh..gelisah dalam perkup..
saya tak bagi can laghi..lepas lak bapak kurik kat luar pagar..playboy nie memang kejar la..ngamok sakan la meber..petang benar baru saya suakan kat die..malam kurung sekali..pagi esok 3 4 kali naik..memang gersang betull..nie la pertama kali sya tengok die leh duduk satu sangkar ngan induk..huiii..letih seh..tu jela..pe2 hal kene datang sendiri la tanyer..skang die pon dah leh terima induk2 lain..yela..ayam import dari nat, gune kabel besar dah..bela sampai besar takkan takleh amik benih sekali dua kan..