WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, October 6, 2009

pELAPIS paMATHAI & gANU ASAL


sebijik menurun belah induk nya..

ni plak dri benih ganu asal..

cutting induk..

baka pamathai

JIKA sebelum ini saya mngupdate baka pelapis bauk..ni plak saya nak update bakal pelapis pamathai dan juga ganu asal

baka pamathai nie saya peroleh 4 tahun lalu dengan seorang jogho yang baru hendak bersara..masa tu di area Besut nie dah giler main baka pama import..tempat basuh banyak basuh batang kaki dah..tempat lain saya kurang pasti la..masa tu jgak saya pon giler la baka nie sebab org nak ayam asyik sepak jer, kurang jalan takper..buta sebelah pon ayam still lagi sepak..pastu baka pama mula kalah ngan pama update, magon menyebabkan orang amik lak pama kacuk ngan saigon dan thai..besa la tu,..tapi cara nie boleh menyebabkan mainan ayam jadi lain..tu la kelemahan crossbreeding..tapi saya amik yang betine untuk simpanan baka dan juga pelapis induk sebab kita pon sendiri payah nak dapatkan yang betina nie..dan bagi yang dapat induk betine molek2 tu jangan lah senang2 sembelih atau beri kat orang yang tak tahu menjganya..