WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, October 3, 2009

bapak update..LImBAT cROSS tOK uBAN


kacuk ngan ibu rumah..

sesuai sangat la nak buat bapak..sementara nak latih masuk gelanggang..
peminat serama akan cepat putus asa jika melihat ayam yang dibeli masa kecil dengan harga yang mahal

tidak menjadi seperti yang dijangkakan..tapi sanggupkah kite untuk melabur dan adakah terus kite menyalahkan penjual..???bagi saya ini adalah sikap yang tidak elok kerana salah kita gak..kita nak beli ayam yang cantik tapi nak beli dengan harga yang terlalu rendah adalah perkara yang mustahil kerana persaingan untuk menghasilkan ayam yang cantik adalah satu persaingan yang sengit..

saya selaku penternak bukan saja berdepan dengan masalah ayam yang sakit atau tidak sihat tetapi lebih untuk menghasilkan ayam yang bukan sahaja dari darah juara tetapi adalah produk yang betrusan menjadi juara,..

tapi baka ayam nie memang lambat..masuk muda tak bergaya lagi..tak cam baka asal rumah saya..tapi saya amik nie sebab bukan nak amik gaya dah..tapi nak amik aksesori ayam..bulu berkilat, balung ekor buaya dan kmas..ekor cun..cumer kiter kacuk je ngan induk ayam kiter yang epal n tarik tengkuk..anak2 cepat sikit galak dan bergaya..harap2 jadi la..