WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, October 9, 2009

peluru aKAN daTANG..BAKA kUNIng cERiA..


berani tak posing berdepan..jarang ada ayam tao..

kuning ceria kacukan sendiri..
SEMAKIN HARI saya melihat perubahan

yang ditunjjukkan oleh anak ayam yang mula meningkat matang ini..memang sejak dari kecil lagi saya memantau dan melatih anak ayam jantan yang mula diasingkan daripada induk stelah agak2 mereka tidak lagi memerlukan bantuan induk untuk hidup..selepas ribut yang melanda reban saya, anak ayam ini menunjukkan gaya yang agak pelik..konon galak sangat..asyik tak tahan tengok induk..nie saya nak bagi tips pada kawan2 yang baru membela ayam nie la..tips nie saya curi tengok kat umah member saya la..kire curi gak la tapi curi ilmu la..ayam jantan yang start galak..die akan bagi anak jantan tu panjat induk..that mean die akan kurung anak jantan tu dengan induk barang sejam dua..pastu baru lah jemur tengah panas..hasilnya anak jantan die tak akan galak sangat dan mudah untuk bergaya..tips ini hanya berguna bagi anak jantan payah nak bergaya dan juga memepunyai struktur yang kuat saja..tak tahu lah bile leh diketengahkan anak ayam nie tapi bile melihat kepada struktur tubuhnya, saya agak biler masuk muda ayam ini boleh dilatih untuk ke bon..