WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, October 3, 2009

takder REzEKI.


ne tak sedih..yang maut sume yang dah terpilih..


bile maut memanggil


tengah sihat pon boleh maut..
walaupon sedih tapi sebagai penternak kita kene la menerima hakikat ini dengan hati

yang redha..sedih sebenarnya..tapi apakan daya kan..walao kita dah berusaha sebaik mungkin,..tapi nie sumer kuasa Ilahi..ayam2 nie saya biakkan sendiri..maknanya..bagi ibu eram, jaga sampai 2 minggu, asingkan dan gemukkan..membesar dengan sihat dan stat naik kaki...bile dah stat lepas ke tanah, ayam jadi hepi..tup2 kene selsema dan tak sampai sebulan terus kiok..masalah nie memang memberi tekanan kepada saya..tapi salah saya gak kerana tak berani amik risiko..takut sangat nak inject kononnya takut ayam maut kerana salah inject..yela..mengikut nasihat pegawai veterinar, ayam yang sihat dan tiada sebarang penyakit lagi di kawasan kita dulu baru leh inject..last2 akibat tak tahan asik ada yang maut jer..saya amik keputusan inject untuk kali pertama..yang sakit dan juga yang sihat tapi yang eksperimen la..effect nye boleh dilihat.. ada yang hidup cam besa..tak kurang jugak yang mnemui ajal..tapi takpe la..lepas nie akan inject untuk sumer sekali..orang kater biler dah 3 kali kene inject baru ayam terhindar la..tak tahu la tol ke tak..sama2 la kita tengok ya..