WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, October 26, 2009

TEtAMU mUSIM baNJIr...


SIAP BOLEH PEGANG..HAHA..

KAKI DIE PATAH,SO, LETAK LA IODIN..

cun tak muker die..
ANDA PERNAH MEMEGANG BURUNG WAK-WAK..

kalo kat Besut panggil burung ruak..burung nie merupakan burung yang dilindungi sepenuhnya..sumer orang tahu kan..tapi kalo anda nak tahu, burung nie merupakan burung yang paling susah nak dijaga..kalo nak bela pon, kene tangkap dari anak, air mandi kene sentiasa bersih dan makanan pon memilih..

pagi itu mak saya la gtao ader brung ruak tepi umah..saya tanpa segan silu dan konfidennya kejar la..tetibe jer hilang..cari2 tak jumpa plak..tensen punyer pasal saya bongkarkan longgokan sampah yang ada kat tempat kejadian..natang nie terbang plak.pe lagi, kejar jer..dier dah mendarat, usha slow2...tengok die duk selit celah pelepah kelapa..hulur tangan dan ceka kuat2..dapat pon..berpeluh gak la kejar..

letak la dalam sangkar..tengok kaki die dah patah..wat la rawatan kecemasan.. saya kan ahli PBSM institut perguruan..ikat bagai..tapi bagi makan anak ikan sepilai sumer tapi taknak makan lak..bela sampai 3 hari jer..bunyi die berketak kuat sangat,,.kan natang nie kan ada yang jenis mistik gak..risau la..pastu time tu duk bising ada operasi..so, kene la lepaskan..mintak2 burung nie dilindungi ILAhi la..

yang bes leh pegang burung yang memang payah kiter nak tangkap ngan tangan..huhu..baldu bulu die..k..bye..