WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, October 25, 2009

sEKALI aIR bAH, sEKALl pANTAI bERUbAH..


ujan PANAS PON..YANG DAH SAMPAI MASA AKAN MENETASKAN ANAK JUGAK..SEPANJANG TAHUN BEB..


ADA JUGAK YANG DEGILL..BOLEH PULAK DUK BERENDAM MAIN AIR BANJIR..

SESI MANGSA YANG TERSELAMAT


NIE LA BENCANA YANG MELANDA REBAN SAYA TAHUN LEPAS..
TAHUN NI TAK TAHU LAGI..
WALAUPUN umah saya tepi pantai..sekali tahun lepas..first time

kawasan berpasir ditenggelami air..masa tu pukul 3..dah ujan lepak la tengok t.v..nasib baik duk umah..eh silap..baru balik umah kawan..tengok barang..

masa balik tu kul 2 belas..balik gak walau ujan lebat menggila..

tengok t.v sambil main game..tup2 kul 3..adik kuar la tengok air luar umah..tengok kolam tepi umah dah dipenuhi air..die gtao saya..yela..dalam kolam tu beratus ikan gapi ader..ikan kaloi pon ader..saya pon amik pukat bawah rumah dan serkup kan atas kolam tu.. tapi air dah penuh..wat la tongkat supaya ikan dapat bernafas..tak guna kalo serkup tapi tak buat lubang udara,..kan pukat kan tenggelam..kalo ikan takleh bernafas maut lak nanti..

teringat lak kat reban..berlari ke dapur, air dah penuh tempat mak memasak..terus bukan pintu menghala ke reban..pintu ni juga sebagai pintu kecemasan.. tengok banyak anak2 ayam hanyut dibawa air..ibu ayam yang mengeram hanyut ngan telur2 nya sekali..jadi..penyelamat sedia ada dengan pantas terjun menyelamatkan mangsa..banyak gak la terkorban dan yang ada pon ada yang kene penyakit..tapi proses pemulihan yang berlaku menyelamatkan banyak nyawa..

MORAL OF THE STORY, AJARLAH AYAM2 ANDA BERENANG..HUHU