WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Thursday, November 25, 2010

sorie KEngKawan!!!!

bestnyer ujan malam nie..urghhh..lega pas inject ayam peringkat baru nie..naik kebas kaki tangan peja duk tangkap sesekoq untuk diinject..smpai bengkang bengkok jarum..
macam2 ragam dapat dilihat..terapi untuk peja biler tensen..org lain wat keje berfaedah..peja main ayam jerk..huhuhu..
ari tu..5 bulan lpas laa..just tangkap sesekor dan selam kepala dalam baldi yang bervaksin..nie kena tangkap sesekor dan inject ngan jarum..ada yang tak leh jalan jap, berkiok cam nk kene semelih laa..semelih betol2 baru tahu,..ada yang lari..
last2 peja buat talian hayat..panggil adik peja untuk pegang kaki mereka untuk elakkan masalah..pas inject kerat ekor..tujuannya bukan aper..tak nak bagi inject 2 kali..

entry kali nie sebenarnya baru masuk..peja bukan aper,,just nak mintak maap sebab asyik cerita pasal ayam laga jer..bukan taknak citer pasal ayam serama especially..tapi ayam selalu habis stok..letak kejap terus dilamar..bukan nak gebang ayam peja cantik..dah orang nak..bagi jer la..
simpan pun bukan peja setiap minggu turun bon..

hahaha..nie nak tunjuk koleksi baru..tak tahu la jadi ke tak nyer..sebab peja pon penternak kecil-kecilAn jer..biler orang dah beli induk..kena la kiter buat formula balik..ingat nak jugak tambah baka tapi nanti laa..nak angkat yang baka betul2,.bukan setakat cantik kat die jer..anak2 yang kuar macam ayam kapan..

ayam banyak yang cantik tapi kalau ayam fully buat plastic surgery tak guner jugak..faham2 je laa..
 aksi getar..anak B..
 leher panjang, body kukuh..
lambat sikit kot perangai nyer..