WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, November 28, 2010

koBAU oh KErbAU..

aii...bosan la cuti lelamer nie..
kali nie untuk pertama kalinya peja dapat melihat secara live orang sembelih kerbau..kobau orang negri kato..
sebelum subuh peja dah g tempat nak kenduri nie..sebenarnya umah yang nak kenduri nie rumah mentua pak sedara peja..kat Marang..kat sini famous untuk kenduri kendara kerbau laa..sehari sebelum tu dah tengok rancangan kat TV 1 tentang pemburu kerbau..tu yang excited nak g tengok tu/..hhuhu..layan je laa..


ni rm 2500 harganya..murah kann..

inilah tempat sesuai untuk bela kerbau..hari2 mereka leh berkubang..

semangat kerjasama seperti ini dah mula luntur di tempat kita tapi di tempat nie..ramai seh yang join..takut kobau..


mereka bagaikan expert tuu..bukan calang2 orang leh tumbangkan kerbau tau..


walau dah bertambat gini..tetap ada risikonya kerana kerbau kuat dari lembu..tapi ni kerbau jinak..tak adventure sangat la..
 ini pelamin yang belum dinaiki pengantin..huhuhu..

tercapai jugak hasrat nak tengok orang semelih kerbau..huhuu..tepi pantai ane ader kerbau..