WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, March 13, 2011

AyAm SeraMA REjecT??? jangan Cepat DilEtgoo..

SALAM SEMUA...skang nie peja tengah berbosan2 dekat kuantan..memang tunggu mase jer nak balik nie..hahaha..berdasarkan lawatan dan juga interview dengan otai2 serama yang kebanyakkan nyer player la...kalau setakat breeder peja kurang kenal..sebab ada breeder yang memang juz untuk bela as pets dan semata2 untuk jual..dan ada breeder yang takut untuk turun ker bon kerana takut jatuh nama..
benda ni terpulang pada masing2...peja pun bukannyer player sepenuh masa tetapi takder la nak beli ayam pastu nak g bertanding terus..biler ayam tu dah turun bulu or takleh nak dibaiki lagi..terus buat pembaka n jual anak or cari jer yang lain..bagi player yang sememangnya arif tentang seni pembiakan serama..mereka takkan gunakan bapak yang kecil molek kerana masalah benih yang sememangnya payah..sebab tu ada istilah bapak kandang dan ibu kandang..
dan jika anda pergi la melawat ke reban2 tersohor or breeder2 hebat..mereka jarang membawa anda ke reban induk..sebab aper..??ni anda fikirkanlah sendiri..
dan bagi mereka yang telah mendapat formula reban jarang akan melepaskan benih berkenaan kepada orang lain kerana bimbangkan penularan benih mereka ke tangan orang lain..
dan jika masih dijual harganya masih mahal kerana benih yang ada di dalam ayam tersebut..dan bagi breeder yang masih belum arif tentang ayam ini sudah tentu akan cepat ,membuang baka ayam itu atau dengan istilah kejamnya..semelih jer.,.mengabiskan jagung jer..
jangan gitu..bela dulu kerana dalam seekor ayam reject nie banyak manfaat yang kita boleh dapat..!!!!