WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, July 25, 2010

lambat report..

salam ukhuwah..topik nie peja terfikir beberapa hari ini..peja takder la reti nak bagi tips tentang bagaimana untuk menjaga atau untuk menghasilkan ayam kelas A yang diimpikan oleh seorang penternak..kadang2 kita tahu teori tetapi kita takder lagi ramuan yang diperlukan untuk merealisasikan teori itu..
mungkin anda boleh refer kepada web lain untuk melihat pelbagai teori sama ada dari pembiakan atau pelbagai petua untuk menjaga ayam kesayangan untuk kekal hebat. jangan takut untuk mencuba kerana kalau kita tak cuba tak tahu..memang banyak kajian tetapi bukan setiap dapatan kajian adalah tidak boleh kita ambil sepenuhnya untuk menyelesaikan masalah ternakan kita..macam buat kuih laa..resepi mungkin sama tapi sukatan berbeza mengikut apa yang kita ada la kan..
memang lama dah nak tunjuk sedikit bingkisan yang peja dpat semasa pertandingan ayam serama yang dianjurkan di kawasan rumah peja tu..pertandingan berjalan lancar dan peja takleh nak sepenuhnya terlibat sebab nak siapkan kajian..tapi ok la..layan..
nak cerita sikit pasal ayam laga..buat masa sekarang..ada hanya anak2 yang baru kenal betina jantan yang menanti tuan baru..ada jugak yang menghantar perisik untuk mengorek rahsia..hahaha..saya takder rahsia bang..lagi best kalau ada yang cerita saya ada pos ayam..saya ada mintak nombor telefon orang yang buat citer nie..bukan apa..senang nak tanyer..
breeding ayam serama?????
 ramai peminat dan peserta yang datang..

banyak juga yang telefon cari induk..induk ayam peja tak cantik pon..takperla..ada rezeki ada la tu..hhuuh..doakan peja cepat siapkan kajian yaa..

ayam yang peja minat..ayam lawan meja..nie kategori tanpa lawi..
sebenarnya ritual melipat dalam pertandingan nie dah jadi cam trend dah..so, tak tahu la maner lagi alternatif lain..jangan sampai serama nie berkubur cam dulu..