WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, August 11, 2010

AlHamDuLiLLah..bertemu juga akhirnya..

akhirnya..masa yang ditunggu telah tiba..
masa Untuk kita menambah pahala yang sedia Ada..
masa Untuk kita menginsafi dosa yang tidak terkira..

masa untuk kita memohon Keampunan dari NYa..
masa untuk bersedekah kepada yang tiada..
masa untuk menunggu Lalatul Qadar yang kita tidak tahu bila.
tapi yang telah tertulis bahawa kita pasti akan ada HAri Raya..
SElaMAt BerpuASA..
dari peja, ternakan dan family..
sori la kawan..peja tengah serabut menyiapkan MQa yang nak datang pas raya nie..dah dekat seribu duit ambo habis sebab MQA nie tau..
nanti Prof Dr Agus yang datang temuramah tau..dan yang yang sedih..
peja terpilih untk ditemuramah..ada ke patut lecturer sumer calonkan nama peja antara 10 students yang perlu berhadapan dengan pRof nie..kalau nak debat pasal ayam leh la..alahaaii..
semalam ada lak lecturer pembimbing peja datang singgah kat bili..mujur la time tu tengah naip tesis..kalau tengah tengok ayam sparingg,..huuhu..
hari nie hari first pose..so, jadual harian of course kena berubah..
makan malam ternakan dipercepatkan..huhu..kesian korang..tapi sampai ke maghrib masih main2 kat luar lagi kanak-kanak kat rumah peja. nie..jenuh nak tangkap sesekor sumbat dalam reban..pastu yang dah stat melawan ni tak nak pulak tido dalam reban..kene plak letak dalam serkap..setakat nie ada 4 ekor anak muda dah berkokok untuk dipilih..peja nak letgo murah jer..yeler..tak lama lagi nak posting..