WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, June 13, 2011

yee..yeee..ReBAN BAruuu..

haiii..salam semua..cuti 2 minggu ni peja tak tahu ape nak buat..so, ada duit sikit..baru dapat ongkos la katakan..daripada berjoli sakan..baik buat apartment baru..huhu..apartment ayam jer..tapi ayam punyer pon telan dekat rm 700 jugak laa..takder la mahal sangat sebab benda ni tahan lama..robohkan reban lamer..ayam pon dah kurang..sebab banyak dah diangkut oleh tuan baru..jadi takde la kena kurung banyak sangat..peja buat jenis pasang siap..3 pintu..bukan ape..untuk meletakkan jagoan2 terpilih ni laa..
tinggi 6 kaki dan luas 4 kaki persegi..untuk buat biak pon boleh..tapi peja suker lepas kalau untuk biak..tapi yang peliknya..maser peja ada jer diorang galak berlaga..haha..tunjuk jaguh la tuuu..
ni dawai berduri..malas nak guna papan sebab yang ni more practical dan dan dari jauh boleh nampak cantik..kalau papan reban cepat nampak buruk laa..satu lagi banyak mengundang binatang berbisa..
buat dinding sekeping-sekeping luu..baru dirikan..tapi peja tolong dirikan jer..ni kwan abang peja yang tolong..
jangan membazir..kayu 1x2 inci juga berguna walau ianya dari reban yang telah dirobohkan..yeler..kawasan rumah peja sempit sangat..so, penyusunan yang rapi sangat penting untuk memudahkan ayam melakukan aktiviti seharian mereka..tu tengok..si rinting..baru lah datang semangat nak mengawan..huhu..