WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, December 3, 2013

SiFat Ayam Benih GAnu aSal..hatinya memang tahan

salam semua..
sifat fanatik kepada ayam luar berbanding ayam negeri sendiri akhirnya merugikan diri sendiri..biasala..pemain import sure lebih mahal dari pemain tempatan kan..dari segi kemahiran, kepantasan, dan fizikal..
tetapi bila peja membuat sedikit soal selidik dengan otai mahupun pemain di peringkat arena besar, akhirnya mereka terpaksa mengakui bahawa benih ayam ganu asal..tak kira cross dengan yang import atau yang tempatan..
hal ini berkecuali sama ada ayam itu pecil, kacuk dengan ayam jawi, ayam sakit atau memang baka yang kalah..
memang betul jika menggunakan pelbagai racun, ubat mahupun helah di arena..jika ayam itu tidak mati..kebiasaannya ayam benih ganu asal tidak lari dengan mudah..
ayam ganu asal biasanya mempunyai kemahiran yang terhad dan tidak pelbagai seperti ayam luar..
tetapi anda akan merasa bangga kerana membela ayam benig ganu asal jika ayam anda bermain sehingga  6 air..
memang betul ramai yang berbangga dengan ayam pama, pakoi, thai yang boleh mencipta kemenangan dalam beberapa minit sahaja..
tapi belum tentu untuk menghalau ayam tempatan jika ianya dari benih yang elok juga..itu tak masuh penangan buah patah dan kaki bisa ayam benih ganu lagi..
peja hanya berkongsi cerita sahaja..dan kebetulan yang berlaku merupakan rezeki..
kalau suka follow..tak suka unfollow..