WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, August 14, 2009

baka tok uban.. serama nyer

ayam serama dari baka tok uban dipercayai




adalah subspesies dari baka limbat dan merupakan salah satu baka pujaan masa kini kononnya baka ini kebanyakan akan menghasilkan anak2 ayam yang pandai bergaya di meja..sebagai seorang penternak.saya tidak menggunakan info ini sebagai satu panduan yang kukuh di mana hasil kacukan yang lain diperlukan bagi memperkuatkan lagi malah meningkatkan peratus anak ayam yang terhasil..

contohnya, jika kita membiakkan baka tok uban, apakah ciri yang ada pada seekor ayam baka tok uban atau di belah trengganu di panggil baka syawal..ciri asas yang ada pada seekor ayam baka tok uban adalah bngkai putih di skeliling matanya, kaki ijau dan anak ayam tok uban tidak boleh dibwa je bon semasa anak kerana warnanya yang agk comot..tapi adakah jika kiter perturnkan baka limbat tidak akan keluar anak jenis baka tok uban???oleh yang demikian, kita jangan terlalu dengan membela satu baka sahaja produk yang dihasilkan semua akan menjadi..