WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, August 29, 2009

tak cukup reban...


ibu ganu tengah ngeram..

sori lame tak posting..sampai seminggu lebih dah,..

saya dah pos telur ke beberapa breeder yang berminat tapi malangnya telur bile lambat sangat dieram akan rosak..buat masa sekarang, peringkat ibu-ibu muda baru tengah nak gemuk tubuh...



saya terpaksa guna 2 pejantan sekaligus..sebab sekor tak larat nak kejar sumer ibu...

tapi pasangan ideal sumer saya kurung asing2..maghrib kurung sekali n pagi esok ayah akan lepaskan ibu sahaja n pejantan akan still dalam serkap..

bapak yang memang selalu lepas adalah sisik buruk kerana ia dah saya raging sampai jadi takut ngan pjantan lain..jadi die akan naik ibu yang lepas bebas la..bukan ibu tak terpilih tapi saya nak test sekor2 ibu ngan pejantan yang ada tengok anak diorang nie serasi ke x..senang kiter dtect..


ibu pama tengah gile ngeram..biler tetas anak saya kene alihkan sebab die nie suka latih Anak2 die boxing ( suka sepak la )

ni induk2 tengah ngeram la tapi telur saya tak bagi banyak..dalam 5 biji je setiap induk..bukan ape..kalo banyak takut induk tak sempat nak balik2kan telur jadi tembelang gak..


ibu bauk nie biler tngah ngeram memang suka belaga..padahal die yang lagi bnyak kene tapi tak nak lari..tu yang kengkadang ada yang pinjam buat main kategori belaga induk..tapi saya rasa malas dah kalo nak bagi pun sbab dah tua gak ibu nie tapi ia ni pandai jaga anak..