WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, December 27, 2009

brEEd bARU..TAMPUNG

badan biru sirip putih..
ikan kelas budak2..


MUNGKIN


korang dah jemu tengok blog aku nie..sebenarnya aku dah kehabisan topik..ayam2 ayaman kat umah aku pon dah habis aku paparkan...nak kate aku nak pencen dari main ayam pon mungkin jugak sebabnya tahun 2011 nie aku nak posting dahh..so, korang
paham2 sendirilah..kalau biak banyak2 pon nanti susahkan pengasuh plak..

aku akan pencen main ayam buat sementara..dan bila dah stabil di tempat baru aku akan breed baka baru di tempat aku dipostingkan nanti...tapi tu sekadar nak lepas gian je laa..tapi still kene bela yang baik gak..kalao tak buek rosak nama jer..bukan ape..kurang2 sedap mata memandang..nak beli jagung kat kedai pon tak rasa sayang..

so, buat masa sekarang aku tengah biakkan pattern ikan laga plak..tapi aku minat jenis mooon dan sun jer..plakat kureng la..bukan apo..ekor dio kocik jo..skang dah ader 4 sarang yang dah jadi anak..habis bulan 1 nie dapat la tengok pattern anak ikan baru..modal untuk main ikan laga ni agak tebal sabenarnya walaupon penjagaan die tak rumit..korang kene cari induk yang terjamin bakanya..tu yang susah sebab cam ibu ayam baik la..kiter leh tengok ciri2 tapi anak belum tentu jadi..

sebab tu aku lebih selesa biak baka sendiri..kiter dapat tengok ank ayam dari tetas sehingga die mula berkokok, kejar ibu dan baru stat sparring..ayam serama pon gitu jugak..jangan kate senang nak buat ayam cantik dan boleh bawak tuah di bon..ayam serama lagi seksa bela dari ayam laga..walau kater benda nie bermusim dan kegemilangan serama kali ini mungkin lebih lama berpanjangan berbanding zaman tahun 2000 dulu kerana peringkat generasi baru ini dah ramai yang reti nak author ayam serama..asal ayam pandai bergaya sudah..sumer leh bikin plastic surgery...

nie pendapat aku..chatbox dah aku delete..jadi malaun nak suka nyamar jadi aku tak dapat meneruskan niat jahat la kott...tak tahulah kalao beliau buat satu blog lain khas untuk kondem aku..ikut anda la..bagi aku, kalau kite jadikan penternakan ni salah satu hobi kiter takkan rase rugi kalau tak laku pon...kalau orang sumer jual pakai ekor aku jual pakai pukal dan kualiti barangnya adalah sama, takkan nak beli pakai ekor lagi kan..