WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, December 22, 2009

LALALA...kaMPONG dAN aKU...

yang nie antara gengster di kalangan ayam betine kat umah atuk aku..
nie plak..kecik je ayamnya..anak2 die memang banyak yang kaler putih..

ni ntah kacukan ayam benda laa...ayam kapan kacuk ayam daging kot..dah tua sebab bebeapa tahun balik kampong still ada lagi ayam nie...huhu






kampong..banyak orang yang tinggal di bandar mahupun yang tinggal di kampong suka biler time balik kampung..kampung aku pon banyak...








tapi suka pegi biler ada function je la..








kengkadang kiter tak buat ape pon biler balik kampong tapi bagi pelajar cam aku nie,..balik kampong tu kire release tension la..yela..tensen belajar tak da la sangat tapi tensen ngan kerenah ternakan aku yang pelbagai di rumah nie..








tapi bileer balik kampong..kesian pon ader tengok ternakan atuk aku nie..biler aku balik kampung, aku la yang jadi musang terhormat untuk menternak ayam2 atuk nie untuk dijual...ntah la..bagi makanan kedai tapi jual untung tak seberapa..tapi pe aku kisah..ayam die..








kalau bab menghabiskan tenaga untuk menangkap ayam yang bajet bagus nie senang jer..buat jerat banyak2 dan jangan bagi makan..konfom kene..dekat 3belas ekor bapak ayam aku tangkap dan jual tapi yang ruginyer..sume ayam kampong..kalau ayam sabung or serama dah lumayan tu..








aku pernah la rekemen kan kat die suruh bela ayam sabung or ayam yang ada value sikit..yela..kiter orang susah..selagi boleh jimat, kiter jimat la..cara tradisional takkan dapat menandingi cara moden lebih2 lagi kalau dibuat sambil lewa..tapi tengok die bela memang tak susah langsung..tak macam aku bela kat rumah..nak tido pon dah kene pikir ape yang nak buat pagi esok nyer..die bangun pagi dan lempar jer nasi lebih makan semalam..kalau takde nasi..buang jer segenggam dua jagung, ayam leh hidup plak..banyak lak.tu..yela..dah duk pon dalam hutan ..cam aku nie duk tepi pantai..huhu..
k r..korang tengok la gelagat ayam2 atuk aku nie..
Moral nyer: aku takleh la nak lepas ayam laga or ayam serama aku kat kampong..ruginyer..