WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, December 22, 2009

hoBI terPENdAM AKHIRNYA tERUNGKAI..

warna cantik biler kembang..tu kene plak ngan ibu elok..meletop la anakanya..
ni jenis bunga raya..saya minat sebab badannya ada warna yang harmoni..



DAH LAME AKU USHAR INFO..




TAPI masih lagi enggak ketemu mengenai info atau blog tentang ikan laga..memang benar ada bettasocietyforum tapi tu lebih kepada percambahan idea atau perkongsian ilmu mengenai peminat dan juga pembela ikan laga..yang aku caei jenis yang blog gini..
pas makan tengah hari nie..rase nak plak berkongsi pengalaman tentang ikan laga la plak..bukan ape..blog ayam serama dan ayam laga dah banyak bersepah di alam maya nie..juz taip dan keluar tentang info dan juga breeder pon banyak...andai kate nak upgred ayam kat umah pon..rakan2 breeder banyak..pilih jer yang maner nak, runding harga dan kalau tuan die lepas..anda boleh pack dan bawak balik..cumenye jauh atau dekat je la dengan tempat anda..
hobi ni saya dah stat buat sejak darjah 4 lagi..masa tu ikan laga siam biasa boleh dibeli dengan harga rm2 sekor..pilih jer yang ane nak..yang harga rm1 pon ader..tempat biak la..tapi abg tukang biak ikan tu pon dah takder dah skang.. kebelakangan ini pon saya melihat kebangkitan balik ikan laga dengan pelbagai hibrid sama seperti burung merpati..rasenya sifat serasi dengan burung eksotik ini masih kuat dalam diri saya..rasenya kalau dibiakkan balik pon memang still membiak burung nie..ada seorang pembela burung suruh saya pesum burung kakak tua..burung kakak tua mainan orang berada bang..lagian benda tu nak kene lesen..leceh..baik kite bela benda yang ramai member boleh share..
macam ayam pon..contoh ayam serama, walau ramai mane pon orang yang bela..berapa ramai yang dapat menghasilkan ayam yang cantik..ramai yang berabis beribu ringgit untuk membeli ayam yang siap untuk dibawa ke bon..saya pon sama..buat masa sekarang pon hanya ada dua ekor saja serama yang boleh berpotensi untuk dibawa ke bon,...tapi kalau nak ikut syarat takleh la sebab ayam meluruh..
jadi sebab tu lah..ayam laga dan ayam serama masih ada peminat walau berjuta orang yang bela ayam kat dunia nie..contohnya..ayam laga kene kurang2 8 bulan baru boleh spar..nak kene tunggu setahun baru sedap beraksi dalam bon..dah tu..kalau ayam yang dah siap meluruh,...kene la cari yang lain kan..dan kalau kalah buat ape nak bela.so, cari yang plak..kalau mati atau tak pulih..kene cari yang lain plak..kalau nak bagi tahan..kene masuk benih lain plak..
memang dah melalut lebar nie..takpelah..malas nak padam balik..