WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, December 25, 2009

SoRILA LAME TAK UPDATE.SErIKANDI BARU..

balung kecik, kaki kuning dan pipih dan kemas..dada ada timbul..
body panjang...I like becoz senang nak bertelur..tapi kene ada tanda la..

ni time malam..yang betine saya kurang latih..tu yang kendur je kaki..






BERKAT DAN JUGA USAHA YANG MEMERLUKAN PENGORBANAN YANG TINGGI




saya dapat jugak daftar broadband nie...maybe tak da laju sangat cam org lain sebab bayar murah tapi leh la setakat nak upload blog and nak cari info tu..






skang kan zaman k-ekonomi..orang kampung pon dah tak segan nak bercakap pasal internet..lagi la digebangkan supaya barang dagangan mereka nampak mahal..kiter yang selalu tengok nie buat2 la tak tahu..agak2 dah tak tahan , kiter try la uji die nyer kepandaian..tanyer dari web mane, blog mane..kesudahannya..terkedu tak terkata dan tak tahan lagi tak tahu pon nak naip biler kiter ajak g tunjuk kat cc..alahai..






ni die serikandi terkini yang bakal mewarnai reban saya tahun 2010 nie,...ada lebih kurang sepuluh ekor..ni dah 8 ekor yang dah stat bertelur..dah mengeram sekor..tapi saya buat ngeramkan telur ayam laga saya jer..sebab takut tembelang..ada ker ibu ayam baik saya leh mati maseer mengeram..die berlaga kot..so, terpaksa la korbankan dua ekor ibu serama yang tengah ngeram..buang telur mereka dan letak telur ayam sabung..sekor ibu serama eram 4 biji..ok kot..biler time takda ibu ngeram payah gak tu..dulu, memang saya siapkan sekor ibu mesin untuk kecemasan gini..tapi musim banjir sumer ibu malas nak ngeram..kate diorang malas nak jaga anak musim2 sejuk gini..huhu..gurau jer..