WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, May 4, 2010

ibu KElAbu Muda..


huhu..sesaje posing..
nak buat pe yer??
ayam duk rumah..nak balik..tapi masa balik lambat lagi..ayam nie bukan dari darah bertanding dan ibu die apatah lagi bapak die tak pernah masuk bon..so, biarlah orang tak tertarik pun..zaman mempromote barang sendiri dah berakhir..memang tak pernah promote pun..
sebab memang ramai penternak yang mempromote barang sendiri..dah memang kene promote la..kalau tak promote orang tak tahu kan..saya pernah terbaca dalam blog serama mengenai posting tentang kekecewaan yang ditulis oleh blogger itu sendiri mengenai respon ayam yang ingin dibeli..pembeli dikaburi dengan pelbagai ayat manis dan gempakk..biler ayam tak jadi..kata plak orang tu beli yang tak ori..tapi saya tengok kat blog tu sendiri yang mana blogger tu menulis menjual yama..maknanya..memang die penjual ayam secara terus..so, tak jadi heran kalau die pon berkata demikian sebabnya mungkin ayam yang dibela adalah dari baka juara.
ayat saya nie susah sikit nak faham sebab ayat lintang pukang..nie bukan ingin memburukkan sesapa sebab tak tulis nama pon..
kiter boleh cakap sama ada negatif atau positif mengenai produk yang telah dibeli..kalau nak jadi kenapa tak beli ayam yang dah siap untuk pertandingan..mesti alasannya nak bela dari kecil hakikatnya tidak sanggup berbelanja besar..dah tu kalau ayam tu besar tak jadi seperti yang diimpikan..nulalah menuding jari kepada penjual..macam kiter beli mesin jahit kat kedai la kan..kalau ada warranty setahun..lepas setahun adakah kite still leh g kedai berkenaan dan mintak baiki secara percuma..
dah kata ayam yang dibeli tak elok kenapa 3 4 kali datang mintak ayam dari benih yang sama..sepuluh adik beradik dari mak bapak yang sama pon tak semua yang berjaya..konsep nya mudah..tengok modal dalam poket...sanggup melabur untuk hobi..beli dengan harga yang mampu..pokok bonsai yang dah siap pun boleh mati kalau tak siram jang..lama nie tak menulis..saya nie pengalaman tak banyak langsung tapi banyak mendengar keluhan penternak lain pasal ayam eksotik nie..main hobi apa pun...yang berkualiti payah kiter nak dapat dengan harga yang murah..guyz..ari nie saya nak kene isi borang posting..negeri ane ekk nak pilih..