WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Sunday, May 9, 2010

si kELEpet..

Aduh penat nya dengar kuliah..
hari nie nak balik awal la..yeler..nak amik gambar ayam serama banyak2..ada org nak..serama anak jantan trip nie ok2..kalau ada yang nak tukar baka leh terus hubungi..bukan apa..kali nie trip banyak keluar warna kelabu..anak tine pon comey2..tapi rega betine tak turun ekk..huhu..gurau jer..anak jantan nak tolak murah2 jer..bukan apa..malas nak layan banyak2..kalau nak amik n nak jual balik dengan harga 3 kali ganda pon rasenye org still beli sebab kementot2 sumer..nak puas hati datang pilih sendiri..bukan kempen tapi saja nak memeriahkan suasana..kurang2 bile saya nak bela balik banyak kengkawan yang saya boleh belik balik baka ayam saya..
k ni nak citer tentang asal usul kelepet nie..citer ne kalau saya yang citer memang  bosan..tapi kelepet nie sejak dari telur memang tak lekang dari mata saya..hatta kalau orang curi pon saya leh cam, kalau jumpa balik laa..sebab kiter dah tanda ayam nie..tapi takleh gitahu la tanda kat ner..huhu..
ibu kelepet nie baka darah kelabu..bapak die darah shamo..tapi dah cross sebab bapak die nie kecik jer..skill permainan tak tahu lagi menurun ke tak sebab tak adu lagi kan..anak kelepet nie laa..ibu die mati selepas 3 hari berlaga n mati dengan tragis..
saya amik keputusan drastik buang telor serama yang ibu serama nie payah sikit bertelur n eram telur ibu yang mati ni dengan ibu serama..ada 8 biji ketika itu dan 2 ekor ibu serama dipilih untuk eramkan telur iu nie..dapat 4 ekor..dan hanya sekor nie je jantan..3 ekor laie adalah betine dan telah disimpan sebagai pelapis keturunan..
pernah tengok sekali anak ayam nie berlaga tapi berlaga gurau je la..tapi payah gak nak lari..tapi lari gak selepas kene taji ngan ibu yang veteran..kk..join te pics yaa...