WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Monday, May 3, 2010

rinting..satu sut..

selamat Bersua KEmbali..petang semalam.
baru la ada masa nak snap sekeping dua gambar ayam terbaru..produk untuk siap takda la lagi..sumer orang asyik amik anak jer..
kepada pelawat yang datang ..diucapkan berbanyak terima kasih di atas ilmu anda yang dicurahkan kepada saya..yeler..yang datang majoriti memang otai dalam ayam laga nie mahupun serama..kebelakangan nie panas membuak2 hinggakan banyak ayam yang agak panas sampai kene demam panas..nie cara saya la..dah tentunya sesuai untuk ayam yang duk tepi pantai camn reban saya...saya biasa celupkan ayam2 yang sakit..yang sihat pon leh tapi yang sihat kiter buat cara lain..simbah jer air paip kat mereka...kalau yang sakit biasa mandikan sampai lencun..sapu ubat kat mata or kalu dah sampai kuar puru or mata ikan dlam tekak ayam anda..buang secepat mungkin dan sapu ubat luka..kalau nak letak bonjela pon bleh..teramycin pon leh..ni sumer ubat orang..tapi boleh bagi kat ayam dalam dos yang kecil..
untuk pencegahan..kalau ayam tak banyak la..tapi orang kata mencegah lebih baik dari mengubati,..banyak kan bagi ayam anda makan tembikai or tomato..leh kurangkan suhu badan mereka..kalau nak bes lagi bagi ayam minum air badak..huhuhu,..kebiasaan ayam akan kurang la suhu die..tapi cara orang tua yang paling murah..anda bagi ayam minum dalam pasu..konform air tu sejuk dan sikit sebanyajk dapat mengurangkan panas badan ayam anda..saya bukan lah dukun or tabib..kajian literatur pon adalah kajian harian saya jer..
k la...ni jer coretan yang tak seberapa..sekian..nak g dikir barat plaks..