WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, May 7, 2010

sisik BURUK Junior

 huhuhu
petang tadi g mandi sungai dengan 

kecik lagi laaaa..
anak  murid..siap dengan parents die sekali g..meriah betul..rase dihargai plaks..ni rase pening2 lalat plaks..cuaca skang panas berdengkang ekk..kate orang johor laa..ni sumber dari member saya yang berasal dari johor..setelah sisik buruk sembuh dari homesick..yeler..kirenya penyesuaian sepenuhnya dan makanan..akhirnya ini batch pertama yang baru dapat dilihat..
memang kecik lagi tapi cara permainan semasa bergurau ada menunjukkan kelainan dari benih sebelum ini..kaki dah banyak yang berbulu..tunggu nak buruk jer..huhu..sebelum tu nak mintak maaf la kepada rakan2 yang telefon yang mintak ayam..bukan tak nak bagi datang tapi yang dah siap takder..kesian la kalau datang tengok anak2 muda yang tak seberapa ada..kalau setakat nak borong anak kecil boleh sangat..saya juga dah pelbagaikan makanan ayam untuk kurangkan kos..bukan ape..dedak komersial sepenuhnya agak tidak sesuai untuk diet ayam laga or serama yang sentiasa bekerja..dedak hitam gold coin 201 hanya sesuai untuk anak ayam dan glod coin 202 plak sesuai untuk ayam daging dewasa..saya lebih suka membuat makanan rumusan sendiri yang juga dicampur dengan dedak komersial tapi sekadar sebagai pnambah selera..yang penting rumput rampai kene selalu ada,,.cam saya memang tanam untuk ayam..yeler..tepi pantai bukan cam kampung..