WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, May 11, 2010

leLong BUlan Buzday..


sempena
tidak salah jika saya membuat sedikit hadiah kepada rakan2 penternak..mungkin saya bukan lah pembaka yang glamour kerana sentiasa merangkul kejuaraan di arena..baik serama atau ayam laga..
tapi saya masih seorang pelajar..kengkadang sibuk dengan kelas, studi paper, exam, kursus sana sini, show n pelbagai lagi schedule yang sangat mengenkang..rasenyer dalam institut perguruan tempat saya menelaah ilmu..hanya saya sorang saja yang membela binatang seperti ayam sebagai pets..banyak lak tu..dan kadang2 tarikh pertandingan bertindih dengan jadual kiter..kalau dah keje lain..malam leh duk umah..saya malam duk hostel..
dan modal untuk mendapatkan baka baru juga perlu dikumpul..berjimat amalan mulia tapi hobi masing2..hanya hobi menikmati pemandangan di waktu senja saja yang tak gune duit.cumer gune mata dan mulut utuk melafazkan zikrullah..
setiap pengaliran wang perlu dingati..at least kiter tahu duit kiter kemana..kepuasan dengan membeli ayam yang dari baka yang elok bagi saya adalah berbaloi..dan hasil yang diperoleh juga perlu disedekahkan sikit..bukan kiter kata sedekah adalah untuk menunjuk..tapi duit yang dilaburkan untuk amalan baik akan diberkati..
so, kepada SESAPER YANG NAK AYAM SERAMA JANTAN MURah giler..leh kontact saya yaaa...cash n carry..tawaran habism automatik selepas habis cuti penggal satu..daaaa..