WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, May 12, 2010

tak ada rezeki..

salam 1 Malaysia..
dulu masalah ayam tak masuk benih..dah disetelkan..sisik buruk telah dimandi bunga..makan stok orang nak yang  bermewah..yeler..nak dapatkan benih dari nie memang masalah..ibu die tak nak kejar..tapi kalau kurung sekali memang kene sebat la ibu tu..
dibuatnya cam lawan..sampai masa ibu duduk sendiri akibat gian sangat nak bertelor..memang saya jamu bapak ayam sekor nie..badan dah jadi cam ayam kasi dah..
tapi sindrom anak ayam tak teas plaks melanda..saya raser mungkin sebab ibu yang mengeram..anak tetas terus mati..nampak cam ibu tu sendiri yang makan anak nya tanpa sengaja..
semalam tetas lagi tapi saya plaks tak sempat nak balik..ayah dah campur ngan ibu serama..nasib baik tak kene flying kick..
trip nie nak tengok sekali lagi..kalau dah banyak tetas baru saya leh hantar balik telur kepada sapa yang berkenan..tapi limit anta adalah 5 biji saja sekali hantar..sebab kos shipping die melampau..takpe..nanti kalau dah tetas leh tempah lagi..cumer saya selalu ingat kan kat orang yang nak..ayam saya kelas sayur jer..baik serama mahupun sabung..
daaaa...