WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, June 23, 2010

perangai MANUSia..

mahkluk yang bernama manusia takkan puas dengan apa yang mereka ada..

mereka sanggup sedaya upaya melihat orang lain menerima musibah dan pada masa itulah yang ditunggu2 untuk mengejek dan mengherdik...ni bukan peja perli sesapa tetapi hakikat yang perlu ditempuhi sebagai seorang penternak atau petani..biler orang lain tengok kite dapat menghasilkan produk yang ok sikit..mulalah datang untuk memberi ceramah ilmiah pulak..tup2. biler kite tak buat, alih2 die plak yang bersemangat melakukan itu semua..
biler kiter jual ayam , dituduhnya kita macam2..tak payah citer la..korang selaku penternak memang for sure la tahu ini kan..yang sakit hatinya..die yang lagi bersemangat jual..konon tak jual ayam konon..hrm...
yang nie manusia yang lagi hati perut die duk kat mana ntah..
kejadian ni berlaku kat kawan peja..blogger jugak..penat2 die buat blog..bukan senang jugak nak buat broo..nak daftar senang la..nak amik pics..nak stup..nak masuk lagi..alih2 ada la manusia khianat yang bukan saja dengki walhal kalau dalam satu web orang nie amat disegani..busuk punyer la olaannnggg..
dulu peja letak shoutout..bagi kat kawn2 sembang supaya lebih meriah..ada la kawan peja sound dulu..biasa la tu..orang nak nyamar jadi ko..huhuu..biler time die kena, pandai pun delete shoutout tu..
ingat la..hari ni  kite terlepas kalau kiter khianat orang cara nie..esok belum tentu..produk masing2..kalau kiter tak mampu pun nak jadi orang besar at least kiter jadi orang yang ada harga diri..itu lagi mulia sebenarnya..