WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, June 15, 2010

Promosi CutI Sekolah..

sori..lambat update blog..
 ni tengah tunggu nak tengok bola laaa..sekarang kan musim..
isu ape nak bawak malam nie eek...ntah laaa..no idea..ada jer isu tapi perlu diperincikan jer..biasa la kalau isu berkaitan penternakan nie..
masalah penternak..tapi ok la sebab harga ayam pun akan stabil balik..
ni ada stok anak sisik buruk..ada dalam 4o ekor..so, sapa2 raser nak dapat anak ayam siam yang berat gred A boleh la datang tengok..sisik buruk tadi the latest timbang mencapai berat 4.4 kg..bagi seekor ayam laga ni dah kelas A full..maybe ada yang kata mana ada saiz nanti nak berlaga..ni mesti ko kacuk ngan ayam gajah kan sebab nak untung..huhuhu..tepuk dada tanyer iman..
andai raser berkenan boleh fikir dan buat keputusan..jangan cepat buat keputusan atau dengar cakap orang lain..anda yang cari duit,anda yang minat ayam..why not anda sendiri yang buat keputusan untuk diri anda sendiri..

banyak lagi bisnes lain berkaitan dengan penternakan yang tak perlu kita bergelumang dengan najis ayam tapi dah disebabkan kita yang memang suka bela binatang jadi benda ni sumer tak jadi hal lah..

so, tak perlu cakap banyak..ni anak2 hasil benih sisik buruk dengan induk2 rumah peja..layannn.. harga paling murah..yang tak kenal jantan betine kire harga borong yaa..


 anak sisik buruk vS ibu rinting..

anak sisik buruk vS ibu bauk + ibu ecer shamo

lagi dengan ibu bauk

 sisik buruk vS ibu Kurik

 sisik buruk vS ibu anak kurik
sisik buruk vs ibu sitam ( anak ibu tembaga VS ijau gagak )