WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Saturday, January 8, 2011

JAngAN LA mARAH..k

huhu..selamat petang...
hari ni ujan lebat dan air mula membanjiri reban..so, sesaper yang nak datang reban sehari dua nie memang peja tak galakkan laa..

cos time nie..ayam tak nak kene stress sangat..

so, biler ujan dah serik dan panas semula peja alu-alukan kedatangan korang ke reban..entry nie juz peja tulis kerana ada somebody yang kelihatan marah kerana peja tak simpan kepada beliau ayam yang die nak..macam maner nak simpan..janji tinggal janji..kata nak datang,.bayang pon hilang..biler ayam disambar orang lain..kita pulak yang dipersalahkan..

setkat nie peja takder share dengan maner2 breeder lain seperti yang diketahui..jangan dengar khabar angin..baik buruk jatuh bangun peja adalah kat reban nie jer..dan satu lagi reban yang tidak dibuka kepada umum..bakal dibuka biler peja dah posting kelak..mesti korang pelik kan peja tak posting lagi..

maybe peja posting bulan 6 nanti..insyaALLAH..

ayam2 baru tengah mula banyak semula nie..kelas anak2 muda ada la dalam 1o ekor lebih..sumer cutting kow2..bukan nak menunjuk..tapi yang datang tengok mengakuinya..baik tak baik kene masuk arena lu..setakat adu takleh wat panduan..kene anak pecil..adu memang baik..ada buat patah la..buah ping laa..try masuk duit tengok..awak adu 5 minit jer..nak tengok jalan leh la..

nak tahu ayam baik ke tak,.masuk duit..bukan nak ajar berjudi..tapi tu hakikatnya,..kalau untuk wat hiasan..lain citer..tapi still cari yang baik kaann..jangan temberang aaa,.

kalau betul nak untuk sekadar cantik di mata..apesal tanyer cam ayam tu nak wakil negara ke sukan olimpik..berterus terang kan senang..

sebenarnya entry ni adalah untuk berpesan2 jer pada sombody tu..kalau betul2 nak..datang terus..tengok barang n terus deal harga..ni tak..
terus deal harga masa dalam tepon..jangan gitu..

kita bukan beli ilmu batin..

1 lagi marah biler reban kita jauh dengan rumah die..issshhh..ni memang takleh blah..

takkan setiap daerah peja nak g bukak cawangan reban..takper..kalau kebetulan datang la...jangan la marah..

k..tahun 2011 dah mula masuk fasa awal tahun..bulan nie harap2 banyak la ank2 ayam tetas..peja dah buat keputusan..cakap banyak tak guner..

sisik buruk peja putuskan untuk jadi pembaka lagi di reban utama manakala rinting dijadikan pembaka di reban cawangan..tapi setakat nie rinting tak dapat anak lagi..sebabnyer..reban dulu roboh diserang pemangsa..tapi peja akan bina reban baru..

ok lahh..kalau ada ape2 nak datang ke reban hello jer..tapi jangan la nak datang malam..payah nak tengok ayam..huhuu..