WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, January 5, 2011

new BREEd 2011..

selamat tahun baru..rupanya kita hanya mampu merancang..Allah juga yang menentukan..hakikatnyer peja masih lagi terpacak kat rumah yang indah ini..huhuhu..kengkadang berbaring..kroohhh..tido lu..
tahun ni dalam formula breed baru peja ..nak baiki pattern warna ayam peja plak..yeler..dari segi gaya dan aksesori especially balung ayam peja dah boleh dah sikit2..plan2 kayuh..

sejuknyer hujan..ayam nie tak macam orang..makin ujan makin subur..huhuuhu..petang tadi peja pecahkan satu sarang telur..bukan aper..tak masuk benih..salah peja jugak..yeler..takkan nak salahkan korang jugak..telur dah tanda..

juz dari segi pesum nyer salah..induk tak nak ngan bapak..letak time tak subur..takder rezeki bulan lepas..nasib baik ada 5 ekor yang tetas..cutting setakat nie ok..biler dah jinak n tumbuh bulu kaler peja upload ekk..

ni salah satu pasangan yang baru dikenalkan..ada sekor lagi..tapi hari nie malas nak amik gambor..

 romernyer..pergghhh..peja memang suker ayam satu kaler..juz agak kembang bulunya tapi kemas.ayam kebas tapi tubuh naik sebatang..
 amik kau..ibu nie lentik cam senduk..tak kuar anak lagi tak tahu laa..ibu kelas bertanding..masalahnya adalah pengeluaran telur yang terhad..
gambor ini masa ayam nie baru memenuh bulu..

kesimpulannya..kita hanya leh cari ciri yang sesuai untuk pesum ayam kita tapi kita hanya leh jangka productnyer biler dah ada anak kuar nanti...so,  ada la buyer bising beli ayam mahal2 dengan penternak yang ada nama di arena tapi biler besar ayam jadi cam ayam kapan..peja mampu senyum je la..