WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Tuesday, January 25, 2011

KEleMahaN LAtihan Berat..kasiHAnilah PendekaR Anda..

pagi push up..lepas push up..warming up..habis tu...berenang,,..makanan gantung tinggi2..dahlah sikit jer..ayam lapar dalam serkup..tengah hari..jemur tengah panas buntang...petang..adu sampai sejam..siap tambah pemberat kat kaki..malam..tuam dengan tungku panas...masuk 2 minggu..ayam nampak macam siap..

yeler..leher dan jadi tebal..badan dah kemas..jalan dah macam robot..

masuk ke arena..air pertama ok lagi..masuk air kedua..ayam dah stat jatuh punggung..air ke3..mula lah tahan kene pukul..salah buat kene hari tak bertuah..lompat kembon la..

kalau pendapat peja laa..bukan salah ayam dah..kalau beginilah cara latihannya..komando pon salah buat leh lari kem..

ni cadangan bagi mereka yang baru nak belajar training ayam laa..latihan yang diperlukan utk membentuk serabut otot yang halus adalah latihan kecepatan yang dilakukan tanpa beban. Kadang kala ada penyabung yang melatih ayamnya dgn memberi pemberat pada kaki ayam atau menekan ayam sehingga ayam jalan setengah merangkak. Dengan kaedah latihan ini akan menghasilkan otot besar dan kuat tetapi lambat dan kaku. Latihan lari dengan cara mengitari gu akan jauh lebih baik daripada latihan yang mengutamakan kekuatan.