WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Wednesday, January 12, 2011

salam semua..hari nie barulah kering sepenuhnya air di rumah peja..lega..anak2 mula berjemur..begitu girang mereka..hahaha..
nasib baik tahu nie cepat selamatkan..dan ada dah denak yang dilatih untuk menghadapi banjir..

sarang2 peja dah alihkan kat tempat tinggi..tu pon ada yang kenbang kene tempias..yeler..sarang dibuat dengan kotak air polipong yang mudah didapati dengan percuma di kedai berhampiran..

alkisahnya..sejak seminggu yang pertama..konon gelombang pertama laa..ujan renyai2 sederhana lebat turun..air tak naik pon...tapi bile gelombang kedua tiba diikuti gelombang ntah ke berapa peja dah mula risau..dari pagi hingga ke pagi esoknya hujan turun dengan lebat dan hanya berhenti sekejap2 saja..tanah walaupun pasir dah tak leh nak meresap air dah..nyamuk pon mak aii..besar2..berkejar la g beli ubat untuk persiapan..dengan minyak angin lagi..sapu kat ayam yang kelas bertanding supaya tak arwah..

petang tu kolam dah melimpah..tapi ikan tak keluar..maybe sebab dah besa kort..ni peja snap gambor masa air tengah naik dan time ni malam..sure la gambor pon kusam jer..baru real kan..
 berusaha menyelamatkan diri dan mendengar kata..
telur dapat diselamatkan sebab bekas jenis terapung kalau air naik..