WELCOME 2 EXOTIC BANTAMS BREEDER DOT BLOGSPOT!

ProDUk REbaN saya..

bagi ayam siam, setakat ini saya telah membiakkan baka ayam siam yang memenuhi ciri yang saya kehendaki..oleh itu, baka yang ada adalah bangkok,mathai,pattani,dan ganu asal..namun begitu, banyak hibrid telah dihasilkan untuk memenuhi perkembangan kualiti ayam laga..

bagi ayam serama yang kecil molek, saya berusaha untuk menghasilkan bukan sahaja ayam yang boleh dijadikan ayam tanding malah berusaha untuk menghasilkan baka yang kuat daya tahan terhadap sindrom ayam cacat @lari chasis..baka asal seperti limbat, tok uban dan juga hussin kijang telah dicrossbreed secara teratur dalam menghasilkan baka ayam yang bermutu..

PEJA MEMPUNYAI KEPAKARAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN AYAM ANDA. KHIDMAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DAN PETUA ADALAH PERCUMA..

peja - 0139429276




Friday, September 23, 2011

PengEkalAn GENetik..baka Ayam MElayu..

 contoh pelapis induk..masih di reban cawangan..peja pon kene tnggu cuti baru leh arrange nak bawa balik..
 salam..selamat pagi.peja .pagi yang gelap..kini sudah terang..huhuhu..hujung tahun nie..nak wat balik stok induk baru laa..pilih jangan tak pilih..walaupun risiko bela adalam hutan sangat tinggi..dan for sure tiada pilihan kerana hidup mati nie kerja ALLah..berserah dan pasrah itulah yang paling terbaik peja rasa selaku kita hambanya yang kerdil..cuma..kita berusahalah..
ni salah seekor induk yang peja raser nak ambil balik kerana ibu kepada die nie dah maut..
macam yang peja kata sebelum ni laa..ayam jangan sampai jadi pecill..kalau tak buek rugi jo..nie tak..mentang2 kata ayam benih ada rekod baik..ikut pesum jer,.last2 baka jadi rosak..biler baka yang rosak mulala tuan tak tentu arah..
jangan sembang pasal nak cari yang elok la kalau awak dah masuk line pecil..
ni anak kepada ibu pama peja..tak payah nak membeli dah sebab anak kandang masih ada..cuma kumpul modal untuk cari bapak jer..memang ada yang kata negeri KElantan dan TErengganu masih banyak menyimpan ayam baka MElayu atau dengan kata lain ayam ganu asal untuk arena batang kaki or balut..tapi setakat nak main cekau jer baik anda buat pasport pergi masuk siam..
sebab baka tu memang ada tapi mungkin dah pecil..
peja berkenan satu jer kat baka ayam ganu asal atau ayam MElayu nie..die memang mirip ayam siam tapi tak sama..tapi bagi yang tak tahu memang main pakai kata jer nie ayam siam..sedangkan ayam kampung pon banyak baka..contohnya ayam hutan, ayam sentul dan ada beberapa baka lagi seingat peja..